2013. március 26., kedd

Tojásmentes kenyér

Rebinek több féle kenyérrel próbálkozom a változatosság fenntartásához. Ennél a kenyérnél kevesebb lenmagot használtam.

Hozzávalók:
3 ek lenmag
9 ek forró víz
10 dkg kókuszliszt
10 dkg szezámlisz
1/2 tk szódabikarbóna
pici örölt kömény, só, eritrit
1 ek zsír
ha szükséges, pici víz mehet hozzá

1. a lenmagot őrölöm, majd legalább 2-3 órára beáztatom a forró vízbe
2. az így kapott tojásra hasonlító, nyákos masszát hozzákeverem a száraz hozzávalókhoz és bele keverem az olvasztott zsírt
3. a sütés a szokásos 180 fokon, légkeverésen, előmelegített sütőben 35 percig
4. húskrémmel tálaltam. Ehhez kb. egyenlő arányban sült húst és zsírt tettem az aprítógépbe, valamint utánadobtam néhány paradicsomot, pici sót és egy marék petrezselymet.


ez a kupac szilvalekváros kenyér kóstolóba ment angolos csoporttársaknak

a lottó 5-ös mellé egy főző-dobozoló váltótársat is szeretnék...

9 megjegyzés:

Paleo Család írta...

Kedves Judit!
Ez a kenyér (és Nálad mindegyik) nagyon jól mutat, biztos rendkívül finom is.
Érdeklődnék, hogy a lisztekkel nem tapasztaltok kellemetlen tüneteket? Mi ekcémások leszünk a sok paleo liszttől, különösen a szezámtól és a lenmagtól (ha gyakran fogyasztjuk, még a kókusztól is), a tojással viszont nincs gondunk. Minden bizonnyal egyéni reakció lehet ez is, de megköszönöm, ha megosztod velünk a tapasztalatodat.
És igen, a váltótárs olykor nekem is jó lenne :)
Szép napot!
Bogyó

Judit írta...

Szia Bogyó! :-)Jó hogy felvetetted a kérdést. Én most jutottam el arra a pontra, hogy kísérleti nyúlnak érzem a gyerekeket :-( A fokozódó ételintolarencia sem biztos, hogy véletlen. Persze a hajlam az megvan, de...Nem tudom olvastad-e azt a posztom, ahol írom, hogy Rebekám intolarencia tesztje horror eredménnyel zárult:-( És közben a lenmag napi szinten ételei része a tojás helyett. Sokszor fájlalja a hasát, amit ezidáig sosem. Nem biztos, hogy jó lesz ez így...sőt biztos, hogy nem. Szóval kattog az agyam...
Szép napot!
Judit

Paleo Család írta...

Azt hittem, régebbi ez a teszteredmény. A paleo elején mi is sokféle magot ettünk, egészben és lisztként egyaránt, és nem váltak be. Mi nem jártunk tesztre, de Lurkónak sokáig erős ekcémája volt és az orvosok tipikusan fehérjére (különösen tojásra) gyanakodtak, de a saját tapasztalatunk ezt nem igazolta (úgy tűnik, a foltjai inkább maglisztektől, narancstól, savanyú uborkától, káposztától alakulnak ki). A tojás nyersen (sárgája) vagy enyhén sütve (tükörtojásként) fogyasztva semmiféle gondot nem okoz nekünk. A maglisztektől, őrelmények nagy részétől viszont megszabadultunk, kb. heti egyszer, kétszer eszünk kókuszlisztes-darált diós süteményt. Sajnos nehéz kizárólag hús, zsír, zöldség, gyümölcs étrenden élni, néha ki kell egészíteni mással is, hogy élhető legyen ez a diéta a hétköznapokban.
Minden jót Nektek!

Éva írta...

Kedves Judit!

Megtennéd, hogy megírod, mekkora méretű és milyen formában, tepsiben sütötted??
Köszi előre is!

Évi

Judit írta...

Kedves Évi, 22x11 cm-es, szilikon formában sütöttem. Remélem sikeres lesz a sütésed, kérlek számolj majd be róla :-)
Judit

Judit írta...

Kedves Bogyó! Hát igen, ahány ember annyiféleképpen kell alkalmazni e táplálkozási formát. Tényleg oda kell figyelni, hogy milyen ételek milyen hatással vannak ránk. Így empirikus úton lehet csak jól építkezni:-) A héten már kevesebb lenmagot használtam és hamarosan megpróbálom legalább a tojás sárgáját visszavezetni Rebekám étrendjébe.
Minden jót Nektek!
Judit

Unknown írta...

Szia Judit!

Nagyon jó az oldal, már rengeteg hasznos információt találtam itt, amióta ráálltam erre az életmódra:)
Nagyon megörültem ennek a receptnek, ugynanis nekem is tojás-érzékenységem van (még sok más mellett),meg is csináltuk, de nem lett jó, a közepe nem sült meg..Talán a tojás, a sütőpor vagy valami más hiánya miatt, nem tudom. Végül "kiszárítottuk", és így másnaposan egész ehető :) Ha lenne valami tipped, hogy mit csinálunk rosszul, kérlek segíts, mert már kezdünk elkeseredni..
Köszi előre is! :)
Niki

Judit írta...

Kedves Niki, ne haragudj, csak most vettem észre a kérdésedet:-( Gondolom már kétségbeesésedbe tovább kísérleteztél és bízom benne, hogy sikerült ehető kenyeret sütni. A vizes állagon, ami nem tudom miért van (eltérő alapanyag, sütési hőfok, idő)sokat segít 1-2 ek útifű maghéj. És a legtutibb állagot szimplán sütőlapra téve, bucit formázva érsz el. Sok sikert!!!! :-) Judit

Niki írta...

Ne aggódj, nem haragszom! :):)
Igen, közben próbálkoztam. A mandulás kenyér (ami tojásos) egyszerűen isteni lett, nemhiába a neve..csakhát ugye a tojás..:S Bár belekóstóltam, hiszen nem lehetett kihagyni, de nem hiszem, hogy egyelőre menni fog.
Ti hogy álltok a vele? Rebi hogy van?
A zsemléket pedig már harmadjára sütöttük, és egyre jobb lesz. Láthatóan és ízlelhetően :)
Köszi a választ, most ki fogom próbálni egy is extra adag útifűmaghéjjal és magasabb hőfokkal! Majd beszámolok! :)

Megjegyzés küldése