2013. március 21., csütörtök

Szülinapi torta - prototípus - tojás nélkül

Jövő hét végén lesz a lányok szülinapja. Kezdem is hangulatba hozni magam. 8 éve ilyenkor már kemény boxmeccseket vívtak a hasamban és felváltva csuklottak :-) Félelmetes és gyönyörű volt!

Ugye Rebimnek tojásmentes tortát kell süssek, ehhez Pocak Panna receptjét vettem alapul és beleadtam apait-anyait :-) Mivel nem vagyok egy órákat elpepecselő típus, sőt a napi menetrend sem teszi lehetővé ezt, így különösen praktikus ez a torta, melynek elkészítési ideje 45 perc.

Hozzávalók:

Tészta:
15 dkg őrölt mandula
15 dkg datolya
3 ek kókusz olaj
5 ek kakaó (Holland)
1 tk fahéj
15 dkg eper

Csokimáz+díszítés:
20 g kókusz olaj
20 g kakaó
10 g méz
15 dkg eper

Kókuszhab:
1 db cocomas kókusztejszín
1 db habszifon :-) 

A tészta hozzávalóit aprítógépbe dobtam, majd hozzákevertem a kókusz olajba elkevert kakaót és belenyomkodtam a 18 cm-es tortaformába. Kb. 30 percig sütöttem, majd miután kihűlt az összemelegített csokimázzal megborítottam és eperrel, kókuszhabbal díszítettem. Nem hűtöttem le eléggé a tortát így a máz nem lett elég dekoratív. A lányoknak nagyon ízlett! Dorina is ilyet szeretne és nem piskóta alapút :-) Amit kértek, hogy próbáljuk ki szilvával a datolya helyett. Így lesz. 




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése