2013. március 13., szerda

Lekváros kenyér tejjel :-)

Ebből nem lehet eleget készíteni...két kenyeret sütöttem és 1 liter tejet készítettem. Épp hogy maradt reggelire néhány szelet???!!!! Íme a receptek!

Mandulás-banános kenyér(tojásmentes):

20 dkg mandulaliszt
2 db banán
1/2 tk só
1/2 tk szódabikarbóna

Összekevertem a hozzávalókat és előmelegített, 180 fokos, légkeveréses sütőben 35-40 percig sütöttem. Az állaga függ a banán nagyságától (ugye ő helyettesíti a tojást), de mindenképp kenhető állagot kell, hogy kapj. Belehuppantod a sütőformába és elkenegeted.

Mogyoró kenyér:

20 dkg őrölt mogyoró
3 db tojás
1/2 tk só
1/2 tk eritrit
1 tk szódabikarbóna
2 tk almaecet

1. száraz hozzávalókat elegyítem
2. nedves hozzávalókat elegyítem
3. összekeverem, sütőformába öntöm és 180 fokos sütőben, légkeverésen 35-40 percig sütöm.

Szilvalekvár:
Fagyasztott szilvát nagyjából összeturmixoltam. (A főzött lekvár nem paleo, csak kis mennyiségben célszerű fogyasztani, ha valaki megengedőbb)

Mandulatej:

5 dkg hámozott mandula
1 dl víz
pici eritrit
icipici só

1. néhány órára - a legjobb 24 órára - beáztatod a hámozott mandulát kb. 1-1,5 dl vízbe. 
2. az áztatási idő elteltével turmixolod, majd sűrű szövésű szűrőn leszűröd és hígítod vízzel, valamint ízlés szerint teszel bele eritritet, sót. Az eritrit el is hagyható.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése