2013. január 26., szombat

Összeborogatós, gyors paleo ebéd

Ma rohangálós napom volt és ezen felül Rebusom több törődést igényelt, mert megnáthásodott. Így gyors ebédet kellett, hogy összeüssek. Előkerült a fagyasztóból egy csomag hurka, meg fagyasztott zöldségek, ehhez a hűtőből a házi kolbász, sonka. És hát a desszert sem hiányozhatott, így egy egyszerű muffin is kikerült a sütőből. 

A novemberi disznóvágáson, - mivel első saját disznóvágás volt - nagy igyekezetünkben megettük reggelire az összes májat, így csak véres hurka készült:-) Viszont paleosan, rizs nélkül ;-)

Kolbászos zöldségleves
Sült hurka, párolt zöldséggel
Nutellás muffin


Kolbászos zöldségleves
20 dkg füstölt kolbász
10 dkg füstölt sonka
20-20 dkg karfiol, brokkoli, sárgarépa
1 fej hagyma
2 gerezd fokhagyma

bors
paprika

Kevés zsíron üvegesre pároltam a hagymát, majd rádobtam a fokhagymát, karikázott kolbászt, kockázott sonkát. Picit félrehúztam, rászórtam némi pirospaprikát. Sóztam borsoztam, majd felöntöttem vízzel. Forrást követően beledobtam a mirelit zöldségeket. Kb. 20 perc alatt roppanósra főztem, mert lezárást követően még kellő mértékben bepuhul.


Sült hurka, párolt zöldséggel

kb. 2 kg hurka
1 kg brokkoli, karfiol, répa

bors
pici xylit

A felső rácsra ment alufóliával letakarva a hurka. Alsó rácsra a fagyott állapotú zöldségek a fűszerekkel átforgatva. A hurka kb. 1 órácskát sült, az utolsó 10-15 percben fólia nélkül. A zöldségek 25-30 perc alatt roppanósra sültek.





Nutellás muffin

1 csésze kókuszliszt (kókuszreszeléket turmixgépbe finomra őrőltem)
1/4 csésze kakaó (holland)
1/4 csésze kókuszzsír
4 tojás
1/2 tk szódabikarbóna
6 tk xylit
1/4 tk só

A nedves hozzávalókat elegyítem, majd hozzáöntöm a külön összekevert száraz hozzávalókat. Ezt követően mehet a 180 fokra előmelegített sütőbe kb. 25-30 percre.

Tálaláshoz paleo nutellát csorgattam a tetejére. A nutella a következőképp készül:
10 púpozott ek darált mogyoró (LIDL)
3 púpozott tk por xylit
3 púpozott tk kakakó (holland)
1/4 csésze zsír (olvasztva)

A darált mogyorót a xylittel turmixgépbe dobom, hogy krémesítse, majd a felolvasztott zsírban elkeverem a kakaót. A kettőt homogenizálom és hűtőben tárolom.






2 megjegyzés:

judit012 írta...

A véres hurka pontos receptjét megkaphatnám? Köszönöm. :)

Judit írta...

Kedves Judit, elnézést a kései válaszért:-( Ugyan házilag készült a véres hurka, de nem a mi receptünk alapján, hanem a hentes receptje alapján, aki disznóvágáson serénykedett. Ugye a paleósítás, azaz jelen esetben a riszmentesítés a fontos.
További sok sikert a paleóhoz! :-)
Judit

Megjegyzés küldése