2013. július 13., szombat

Kovászos uborka, kovász nélkül :-)

Nagy kovászos uborka rajongó voltam/vagyok világ életemben. Olyannyira, hogy ifi koromban, Norbim nem sütizni vitt a cukiba, hanem koviubizni a piacra :-D Prepaleos korszakomban is sokat tettem el...persze kenyérrel.

5l-es átlátszó, pattintó fedeles műanyag vödörbe szoktam eltenni. Kényelmes bele pakolni az uborkát és átlátszó, mint az üveg, így a benne zajló folyamatok is nyomon követhetőek:-)

A kertből frissen szedett uborkát legalább kétszer alaposan átmosom, hosszában négybe vágom, de csak annyira, hogy ne essen szét(két vége még összetart), majd az edény aljára teszek egy jó nagy csokor tisztított  kaprot és elkezdem állítva sorjázni az uborkákat az uborkák közé pedig a szeletelt fokhagymát (5-6 duci gerezd). Majd elkészítem a levet, ami egyszerűen 1 l víz és 1,5 ek só. Nem forraltam, csak jól összekevertem és ráöntöttem a sorakozó ubikra. Tettem a tetejére egy kis tányért, ami lenyomja az uborkát és olyan helyre tettem, ahol csak a lemenő nap éri. Nem napfény kell neki, hanem állandó meleg. Ingadozó hőmérsékletnél nehezebben érik. Ha hűvösek az éjszakák, célszerű bevinni és reggel kihozni. Optimális időjárásnál 3-4 nap alatt szuper, ropogós kovi ubit kapunk:-) Grill husi mellé a nyári estéken kiváló köret!

És fontos összetevőként családilag készítjük. Csajokkal együtt szedtük le az uborkát, mostuk, vágtuk és ízesítettük. Közben a frissen szedett, mosott uborkák közül, amit kicsinek ítéltek meg, a pocakjukba tömték:-)



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése