2013. július 21., vasárnap

"Kovászos" paleo paraszt kenyér

Megint itt vagyok...újabb kenyér jött ki a sütőből. :-) Az ihletet urbanposertől kaptam. Kezdő paleósokkal kóstoltattam, akik még igencsak igényes ízlelőbimbóval bírnak és jelentem átment a vizsgán!!! kemény kérgű, savanykás ízű, lyukacsos paraszt kenyérre hajazó paleo kenyeret sütöttem!!! Pssszt! Csak súgom, hogy nem állok ám meg, fejlesztek tovább!!!

Hozzávalók:

15 dkg mandulaliszt
10 dkg kókuszreszelék porítva
5 dkg kókuszliszt
50 ml cocomas kókuszkrém
1,5 dl víz
5 db tojás
1 tk só
1/2 tk szódabikarbóna
2 tk almaecet
4 db probiotic all flora kapszula tartalma

1. a sütés előtt 24 órával a kapszulák tartalmát néhány csipet mandulaliszttel és kókuszliszttel, valamint pici vízzel elkevertem, majd a még meleg (épp kenyér sült ki:-) ) sütőbe tettem. A sütőt, mielőtt kihűlt volna, újra melegítettem, de a hőmérséklet nem haladhatja meg a 100 fokot, sőt szerintem már 80 fölé sem szabad  menni. 24 óra elteltével, 24 órára hűtőbe helyeztem a bacikultúrát:-) Csak azért tettem hűtőbe, mert nem volt időm megsütni a kenyeret. Tehát 24 óra elteltével süthető vagy hűtőben tartható.

2. A kenyérhez a hozzávalókat elkevertem a szokásos módon: száraz hozzávalók külön, vizes hozzávalók külön, majd elegyítettem a kettőt és hozzákevertem a bacikultúrát.

3. Nem kaptam formázható állagot. Így sütőpapírral bélelt sütőlapra halmoztam és addig pofozgattam, míg kenyér formát nem öltött:-) A tetejét bevagdostam.

4. A sütőt előmelegítettem 220 fokra úgy, hogy egy vizes edényt helyeztem a sütő aljára.

5. Fél óráig sütöttem párás környezetben a kenyeret úgy, hogy az első 10 perc után visszakapcsoltam 180 fokra. 

6. Fél óra elteltével kivettem a vizes edényt, majd további 30 percig sütöttem.








6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Nagyon felcsigázott a recept.
Jól értem, hogy a bacikultúra 24 órán keresztül van kb. 80 fokos sütőben?
Köszönöm.

Judit írta...

Szia, igen 24 órán keresztül van a kb. 80 fokos sütőben. Kérlek számolj majd be az eredményről :-)
Judit

Zita írta...

Szia Judit,megsütöttem a csoda kenyeret, de nekem nem lett ilyen!! Ízre finom,picit sós,mert elnéztem a 1/2 tk helyett 1! tk sót tettem, hihihi- szerencsére élvezhető az íze,átsült,de tömör maradt. Lehet a hiba forrása, hogy alma ecet híján citrom levet használtam és nem tettem bele édesítőt(semmilyet!) sem.köszi

Judit írta...

Szia Zita! :-)
A "kovászos" kenyeret sütötted meg? Igen, ez egy tömör kenyér, pici útifűmaghéjjal tudsz rajta lazítani! A a citromlé is tökéletes választás. Igazából a szódabikarbóna reakcióba-hozásához jó ha teszünk bele, kevésbé morzsálódik a kenyér és még tartósító hatása is van ;-)
További sok sikert a paleóhoz! Judit

Névtelen írta...

Szia Judit!
A probiotic all flora mivel helyettesíthető?

Előre is köszönöm a válaszod! Brigi

Judit írta...

Kedves Brigi, elnézést a késői válaszért :-( Biokult vagy bármely más több baktérium flóra törzset tartalmazó készítmény.
További sok sikert a paleóhoz! ;-)

Judit

Megjegyzés küldése