2012. november 16., péntek

Marcipános gyors torta


A vasárnapi ebédhez egy gyors desszertet is készítettem. Már kipurcantam a konyhában, de a friss zöldségekből, bőséges húsos csontból készített leves és a párolt zöldséggel tálalt rántott husi kívánta a desszertet.

Alap piskótát készítettem. Mivel a panír és a reggeli jópár tojást elfogyasztott így a maradék 4 db tojásból készítettem a piskótát, így ebben az átmérőben picit lapos lett a torta.

Torta tésztája:
4 tojás
4 ek mandulaliszt
2 ek xylit
1 csipet szódabikarbóna

Mint a piskótát úgy készítsd. A sárgáját elkeverem a cukorral, liszttel, szódabikarbónával, ehhez hozzá keverem a felvert tojásfehérjét, majd szilikonos sütőformába töltöm és 180 fokos sütőbe, légkeverésen, kb. 30 percig sütöm.

Krém:
Kb. 20 dkg mandulaliszt
Kb. 5-10 dkg porxylit
keserű mandula aroma
pici víz

A mandulalisztet elkevered a xylittel, majd annyi vizet teszel hozzá, hogy kenhető állagot kapj. Majd hozzá keversz egy leheletnyi mandula aromát.

A kihűlt tortalapot ketté vágod, majd rákened a krémet és mehet rá a kalapja:-)

A tetejére én kakaóból készítettem bevonatot, de olvaszthatsz fel csokit is. Kb. 3 evőkanál kakaót 1 ek zsírral, kb. 1 ek vízzel a főzőlap hőtároló funkcióján "felfőztem". Gőz fölött is elvégezheted az olvasztást. És még melegen rákentem a tetejére. Lehet ezt még fokozni. Több krémmel, vastagabb, ropogós réteget képezhetsz, főleg ha kókuszzsírral csinálod.




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése