2012. november 16., péntek

Palacsinta

Kétféle palacsintát szoktam készíteni. Az egyik apának és a csajoknak, ez zablisztes. A másik pedig nekem darált dióból vagy gesztenyelisztből vagy mindkettőből:-)

Leírom először a zablisztest.

4 db tojás
fél kg zabliszt
pici xylit, pici só
szénsavas ásványvíz

Hagyományos módon összekeverem a hozzávalókat. Először felverem a tojást, elkeverem csomómentesen vele a lisztet, pici víz hozzáöntögetésével. Ízesítem, majd kis időre állni hagyom. Én két serpenyőben szoktam sütni a palacsintákat, felgyorsítva a sütési folyamatot:-) Kókuszzsírt olvasztok és kb. 1/2 kávéskanállal dobok a serpenyőbe, amit folyamatosan a főzőlap 8-as (9-es skálán) fokozatán hevítek. Aztán mehet bele a tészta. Gyönyörűen forgatható, aranybarnára sütjük. A tésztát időnként hígítani kell.

A gesztenyelisztes vagy diós palacsinta

Itt szintén több tojásra van szükség a megfelelő állag eléréséhez. A gesztenyelisztes palacsintát ugyanúgy készítem, mint a zablisztest. Azonban nem mindig sikerül a forgatás. Ebben az esetben egyoldalasan sütöm csak. Így is tökéletes és isteni!

A diós verziónál a 4 db tojáshoz, kb. 20 dkg darált diót teszek. Gyengén folyós, sűrű állagú lesz. Többnyire egyoldalasan lehet sütni és viszonylag vastag, tömött lesz a tésztája. De ez is isteni!

Diós palacsinta                       Zablisztes palacsinta

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése