2013. október 7., hétfő

Szilvás gombóc

Az elmúlt két hét nagyon zsúfoltra sikeredett. Hétvégén, mint egy újszülött, csak aludtam és aludtam:-) Itthon voltunk, tényleg pihenés, játék és minimális konyha tarkította a napokat. Norbi nagyon sokat segített, hogy együtt tudjunk pihenni. Köszönöm itt is :-)

Mivel konyhaelvonási tüneteket kezdtem tapasztalni, így szombat este picit belopóztam a konyhába és - olvasói kérésre - készítettem szilvásgombócot, hogy hozhassam a receptjét :-)

Hozzávalók:

3 tojás
170 g gesztenyeliszt
75 g napraforgóbél liszt
40 g mandula liszt
10 g útifű maghéj
25 ml kókuszkrém
25 ml víz
50 g sütőtök

1. A száraz hozzávalókat keverd össze
2. majd keverd el egy tálban a kókuszkrémet a vízzel és reszeld hozzá a sütőtököt
3. a két tál tartalmát összekeverve dolgozd egyneművé a tésztát
4. kókuszzsírral lekent alufóliák között nyújtsd ki a tésztát
5. ezt követően vágj négyzet alakú formákat
6. helyezd a közepükbe az előzőleg fahéjas kókuszvirágcukorral megszórt félbevágott szilvaszemeket
7. óvatosan csippentsd batyúvá, majd formázz belőle gombócot!
8. forró lobogó vízbe dobva, ha feljönnek a gombócok főzd 3-4 percig
9. hempergesd pirított fahéjas mandulába
10. csorgass rá szilvakrémet, porcukrozd és tálald!
11. Jó étvágyat!

Tipp: Ha csak nudlikat formálsz és azt főzöd ki, majd meghempergeted akár pirított kókuszvirágcukros dióban is isteni ételt tálalhatsz családodnak! ;-)




4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jol hangzik a recept, majd kiprobalom ( a porcukor nelkul). Mi az utifu maghej mas neven?
Eszter

Judit írta...

Szia Eszter! Psyllium és Útifű maghéj néven is megtalálod bármelyik gyógynövényboltban. Üdv Judit

Névtelen írta...

Szia! Segítséget szeretnék kérni, kezdő paleosként (értsd: 6 napja :) ) még eléggé tájékozatlan vagyok, hogy mi mitől áll össze pl. egy tészta receptjében. Most konkrétan a sütőtökkel vagyok bajban, mert a világon nincs még egy olyan étel, amit annyira utálnék, mint azt (tudom, gáz, nyugodtan kövezzetek meg érte :D ), és bizonytalan vagyok, hogy elhagyható-e ebből a receptből. Vagy van valami, amivel helyettesíthetem? Köszönöm szépen a választ és a sok-sok fantasztikus ötletet, amit itt olvashatok! Üdv: Virág

Judit írta...

Szia Eszter! Először is sok sikert a kezdeti lépésekhez! Biztos menni fog és egyre átláthatóbbá válik a paleo konyha :-)

Helyettesítsd a sütőtököt kinyomkodott reszelt almával.

Majd számolj be kérlek, hogy hogy sikerült.

üdv
Judit

Megjegyzés küldése