2013. május 12., vasárnap

Gabonapehely tejjel avagy paleopehely mandulatejjel

Annyira, de annyira résen kell lennem...A változatosság fenntartása és a régi dolgok új köntösben való visszacsempészése folyamatosan feladatom. Ha a csajoknak valami eszébe jut, még ki sem mondják és már kattognak is a fogaskerekek:-)

Ma reggelire gesztenyelisztes palacsintát sütöttem, - azt is mindjárt felteszem - így a pehely alaplisztje máris kéznél volt. Míg sütögettem a palacsintát, duruzsolt a sütőben a paleopehely. 

Az összekevert lisztet addig hígítottam  míg kenhető állagot nem kaptam, majd sütőpapírral bélelt sütőlapra kentem folyamatosan vizezett lapáttal. Maximum fél cm magas lett. Előmelegített 80 fokos sütőben, légkeverésen, legalább 2-3 órán át szárítottam. A tészta lassan elkezdett berepedezni, a repedések mentén szétválni. Időnként nyisd ki a sütőt és a párát engedd szabadon :-) Amikor kész azt Te is látni fogod, mert teljesen kiszárad, roppanós lesz. Ekkor kézzel apró darabokra tördeltem és légmentesen záródó üvegbe tettem...attól tartva, hogy lesz ideje, lehetősége, esélye bepuhulni :-)

Mandulatej készítése itt.

Hozzávalók:

20 dkg gesztenyeliszt
5 dkg kókuszliszt (porított kókuszreszelék)
jó sok fahéj
néhány csavarintás méz
2-3 tk eritrit
kb. 2 dl víz a megfelelő állag eléréséhez





0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése